SKRIVET: 2011-03-18, kl 15:45:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sputtnick! :D

EBBA WINBLADH




Sputtnick är född 1998 och är valack.
Jag köpte honom våren 2009. Då stog han i bankeryd utanför jönköping.
När jag fick hem denna lilla ponnyn var jag 10 år. 
Han är en ponny alla tjejer borde ha som första ponny! Verkligen en guld ponny sa min tränare första hoppträningen, och nu kallar hon honom Milton. (hihi) (a
Honom tävlar jag och på varje tävling har vi klippt hem rosett.
Ponnyn är min drömponny! Han har allt vi letat efter! Han är underbar. Inte het men pigg. Hoppar allt man styr på och hoppar i alla lägen! Vänder helt galet i omhoppningar!  
Han har ALDRIG rivit ett enda hinder med mig sen jag köpte honom!
Han är också en känslig ponny som märker förendringar och en ponny med ett starkt självförtroende!
Jag känner mig alltid trygg på honom. I alla lägen. Han hittar aldrig på något dumt. Han är också en expert på att få godis. Han brukar gnägga och titta en starkt i ögonen och då vet han att både jag och mamma smälter ;)
Han älskar sommaren och hatar vintern. Haha, jo han får alltid ett extra damp på våren när snön är borta sötnosen!
Jag är så otroligt glad att vi köpte denna lilla prinsen! Jag har verkligen blivit mer mjuk och stadig i ridningen och fått självförtroende av honom!
Jag älskar honom! ♥

//  EBBA WINBLADH




josephine - Tävla om länkning på bloggen!

Fina ni e ebbis! Kul att du bloggar nu med :)



PUBLICERAT: 2011-03-19, 21:42:22 | URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: